12 oktober 2009

Gij zult niet stelen...

Zo luidt één van de tien geboden. Meestal denk ik; nou, daar maak ik me niet zo schuldig aan. Ik heb nog nooit een laptop van de Mediamarkt meegenomen zonder te betalen, en durf zelfs niet, zoals ik oude omaatjes wel eens heb zien doen, snoepjes bij de Suikeroom eerst te proeven en dan pas te scheppen. Maar toch werd ik laatst met m'n neus op de feiten gedrukt; ik steel wel degelijk; nl potloodjes bij de IKEA. Elke keer dat ik bij de IKEA ben kan ik het niet laten om er een paar mee te nemen... en dan niet om op te schrijven op het 'boodschappenlijstje' in welk vak ik mijn kast of stoel op moet halen... nee, gewoon omdat ze later altijd wel eens van pas komen als ik geen pen bij me heb.
Ow ow, wat knaagt dat schuldgevoel.
En toen kwam ik erachter dat er zelfs een hyves voor opgericht is. Tis dat ik niet zo'n hyver ben... anders zat ik erbij. Maar daar blijkt dat sommigen er zelfs een sport van maken; 'Hoe neem ik onopvallend zoveel mogelijk potloodjes mee in één keer.'
Één van de records: 1280.
En dan te bedenken dat mijn record op 4 staat...
Daar leer je wel goed van tellen!

In één keer meegenomen, titel: 'Je moet er wat mee he'

Nou, ik maak er gewoon dankbaar gebruik van!
Zo'n potloodje komt altijd wel van pas!
De IKEA heeft toch als doel dat je met de potloodjes schrijft?
Ik ook!
Ik heb er denk ik 8 in totaal. (ben er ook al heel wat kwijt)
Ooooooow...

1 opmerking:

  1. haha, ik steel ook degelijk wel potloden van de ikea. mijn record zit dan wel wat hoger dan de vier en hoe sommige mensen 1280 potloodjes mee kunnen nemen is wel een beetje vreemd maar ik vind het verhaal van je wel leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen