08 juni 2009

De Zadelstraat

Waar de huis, tuin en leuke spullen me vriendelijk toelachten.
Waar de papegaai in z'n kooitje schreeuwt en fluit om aandacht.
Waar de twee dikke, luie bulldogs in de zon liggen te genieten.
Waar hun eigenaar in een van de statige fauteuills voor z'n winkel zit en praatjes houdt met bekenden die voorbij slenteren.
Waar een jeugdige dief met hoge snelheden tussen mensen door zigzagd, achtervolgd door een kwade verkoper.
Waar hordes chinezen en japanners Domkaakjes halen bij een echte Nederlandse bakker.
Waar paspoppen van nieuwe outfits worden voorzien.
Waar men écht biologisch boodschappen kan doen.
Waar corpsballen hun polovoorraad aanvullen bij Lacoste of Steppin' Out.
Waar langbaardige zwervers een krantje lezen op het bankje op de brug.
De brug waar met zonnig weer een girly renault busje italiaanse ijsjes verkoopt.

En zo loop ik elke keer...
zo'n drie keer per week die fascinerende straat op en neer.

3 opmerkingen:

  1. Wauw.. wat een liefde voor één straat! Poëtisch hoor! Heb je dat trouwens echt zelf gezien; die dief die door de winkeleigenaar achterna werd gezeten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nice! Leuk dat ik laatst met jou mee door 'die straat' kon lopen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Had geen idee hoe die straat heette, maar weet precies welke je bedoelt! Ik krijg spontaan heimwee... Zit ik hier met 34 graden om bijna middernacht te verlangen naar het centrum van Utrecht in de stromende regen. ;-) Volgende keer dat ik in Nederland ben moeten we maar even een dagje Utrecht doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen